יום ראשון, 1 באוגוסט 2010

המקום של שמעון המקלל


אי שם בדרום ת"א, בלב שכונת פלורנטין וליתר דיוק בפינת הרחובות וולפסון והרצל שוכן משכנו של "שמעון המקלל". השמועות מספרות כי שמעון הינו מכשף רשע היושב על כיסא, מאחוריו קיר עמוס בשופרות, קרני איילים ועזרי כישוף מאיימים.שמעון המקלל מטיל קללות איומות על אנשים לפי בקשה. ששמעון לא נמצא האנשים אשר באים למשכנו, מבקשים מול כסאו הריק להטיל קללה בתקווה שבקשתם זו תתמלא.
מול הכסא הריק שוכנת חנות עמוסת ציורים ומסגרות של יהודה המסגר, אמן תל אביבי בנשמה אשר טעם עוד מילדותו את הבוהמה התל אביבית בכסית - אלתרמן, חצקל ומשה איש כסית, יבי, שמוליק קראוס ועוד .

לאחר שיהודה יספר לכם על שמעון המקלל, הוא יציג בפניכם בגאווה את דלת העץ של חנותו, המקושטת בציורים, שרבוטים וחתימות של מפורסמי ארצנו. יום אחד יהודה צייר על הדלת ציור קטן וחיכה לראות מה יוליד יום. לאחר ימים ספורים הדלת החלה להתמלא בציורים רבים ומקסמים. תמצאו כאן כבשה מפורסמת של קדישמן (בין חבריו הטובים של יהודה), ציור של דודו טופז ז"ל (בזמן שהוא עוד היה חי כמובן), דני סנדרסון, שלומי שבת, דנה ספקטור, דובי גל ועוד רשימה גדולה וטובה. במרכז הדלת ניתן למצוא חתימה של אהוד בנאי ומעליה את הכיתוב "השביל הזה מתחיל מכאן" - ממש מרגש.

שמעון המקלל הינה דמות בידיונית אשר הומצאה ע"י יהודה וחבריו האמנים אשר נוהגים לשבת, לשתות, לצפות ולצחוק על תגובותיהם של אנשים תמימים העוברים ליד כסא המכשף.

אז אם ברצונכם לטייל ברחובות פלורנטין או לחלופין להטיל קללה על מישהו, אל תשכחו לעבור אצל יהודה יבנאי (גילוי נאות - האבא של...). אמן בזכות. בקשו ממנו לראות את דלתו המצויירת אשר מיטב הסלבריטאים הנציחו את חתימת ידם עליה ולקרוא את אחד משיריו הרבים. יעשה טוב לו ולכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה